Kadra przedszkola
„Nauczyciel ma być jak płomień,
którego ciepło pobudza, ożywia i zachęca”
- Wspomaga rozwój dziecka w oparciu o samoocenę i w poszanowaniu własnej wartości;
- Obserwuje dzieci i dzięki obserwacji indywidualizuje swoje podejście do dziecka;
- Jest aktywny, kiedy wprowadza dziecko w kontakt z otoczeniem;
- Jest pasywny, kiedy relacja ta się już nawiązała;
- Słucha i odpowiada, kiedy go dziecko o to poprosi;
- Okazuje szacunek dziecku wykonującemu pracę i nie przerywa mu;
- Okazuje szacunek dziecku, które popełnia błędy, i nie karci go;
- Próbuje dziecku, które popełnia błędy podsuwać to, co już raz odrzuciło;
- Dba o ład i porządek w przygotowanym otoczeniu;
- Jest troskliwy, rozważny milczeniem, łagodny słowem;
- Jest autorytetem fachowym i osobistym;
- Inspiruje do wyrażania własnych myśli i przeżyć;
- Pomaga w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów;
- Przestrzega granic swobody i uczy odpowiedzialności;
- Rozwija w dzieciach umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
- Przestrzega korzystania z prawa do wolności, respektując wolność innych;
- Rozbudza ciekawość poznawczą oraz motywację do dalszej edukacji;
- Służy dziecku, kierując je ku tym przedmiotom z otoczenia, które odpowiadają jego potrzebom i etapom rozwojowym
- Nauczyciel nie uczy, lecz podąża za dzieckiem;